DrupalCamp Kyiv 2015

Готуємо доповідь для кемпу

Вибір теми доповіді

Для реєстрації доповіді перейдіть за цим посиланням і заповніть форму:

Подати Доповідь

Реєстрація доповіді не означає її прийняття. Усі доповіді будуть розглядатися і розклад конференції буде формуватися оргкомітетом таким чином, щоб самі найцікавіщі теми змогла відвідати якомога більше учасників конференції.

Мова слайдів

Мова слайдів - англійська .

Цього року одне важливе нововведення - у нас буде англомовний потік. Це означає, що у нас будуть гості, які будуть робити свої доповіді англійською мовою. Це вимагає від нас зробити конференцію цікавою і для них, тому слайди, які ви будете використовувати, повинні бути англійською мовою.
Це дасть можливість нашим гостям розуміти, що відбувається, а для вас - можливість підготувати ґрунт для спілкування з ними.

З цього випливає кілька цікавих і корисних побажань:

  • Чим буде більше візуальних образів (замість тексту), тим менше переводити і тим легше буде слухачам сприймати.
  • Чим менше тексту , тим менше перекладати.

Якщо виникнуть труднощі з перекладом на англійську мову - ми допоможемо .
Не можу сказати, що ці побажання суперечать основним правилам проведення презентацій - скоріше навіть навпаки. Тому будемо вважати їх вплив сприятливим.
Ну і нагадаю, що всі слайди повинні бути у організаторів не пізніше 1 дня до конференції - краще раніше.

Мова доповідей

Через те, що ми запрошуємо багато учасників з країн СНД (Росія, Білорусь, Казахстан та ін), то мова доповіді - російська .
Для тих, хто не знає російської мови, є можливість робити доповіді англійською мовою.

Використання коду у слайдах

Крім того, хочу просити вас уникати наскільки тільки можливо використання коду у слайдах.
Тут гарний принцип - "чим менше, тим краще". Якщо це необхідно, то постарайтеся виділити код кольором, відмінним від кольору основного тексту, а коментарі в ньому виділити якимось іншим кольором.

Можна вставляти код як картинку (скріншот) у слайд. При цьому ви отримаєте підсвічування синтаксису, але втратите можливість змінювати код на слайдах.

Формат слайдів

Слайди повинні бути збережені у форматі PPT.
Переконайтеся, що після збереження в цьому форматі, шрифти та ефекти (якщо ви їх застосовували) працюють так, як ви задумали.

Аудиторія

Розраховуйте на середній рівень слухачів.

Не розраховуйте на те, що вас прийдуть слухати одні гуру, і вони будуть розуміти ваш сленг, ваші натяки з півслова.
Намагайтеся зробити доповідь зрозумілою та простою, але не примітивною. Тобто не потрібно розжовувати дуже прості речі.
Для новачків буде базовий тренінг, де вони зможуть зрозуміти, що таке друпал, що він може і як працює.

Давайте, спробуємо створити образ слухача із середнім рівнем знань Drupal.

Це швидше за все чоловік, який вже встановлював Drupal, ставив і налаштовував модулі та теми. Це просунутий користувач, добре орієнтується в інеті. Має аккаунт на drupal.ru, а може навіть і на drupal.org. Знає призначення основних модулів і може зібрати сайт на Drupal. Він не публікував своїм модулі на drupal.org і, можливо, не створював свої модулів або тем. Швидше за все він не знає API Drupal'a. Ну і він хоче навчитися - бо він тут. Цінуйте його час і бажання вивчати Drupal.

Можливо, простіше буде уявити, що ви готуєте доповідь для одного зі своїх знайомих. Важливо, щоб він зрозумів і ваша доповідь здалася йому корисною.

Жарти під час доповіді

Не можна жартувати :

  • На міжнаціональні теми.
  • Про секс.
  • Про релігію.
  • На теми, які принижують ваших слухачів.

Використовуйте жарти, тільки якщо ви впевнені на 100%, що жарт буде добре сприйнятий. Інакше краще відмовитися від цього задуму.

Загальні правила створення хороших слайдів

  • Загальна кількість слайдів не повинна перевищувати 40-50 штук, тому що час на доповідь - 30 хвилин, а це значить, що на 1 слайд ви зможете витратити не більше 1 хвилини. Якщо слайдів багато, то потрібно подумати, як їх об'єднати, або розбити тему на 2 частини.
  • Шрифт слайдів повинен бути достатньо великим, щоб його могли прочитати усі. Не менше 44 пунктів для заголовків і не менше 32-х пунктів для тексту.
  • Не використовуйте більше 3-4 кольорів. Не використовуйте яскраві, кричущі кольори - це буде привертати увагу і відволікати від теми доповіді.
  • Не використовуйте велику кількість різних шрифтів.
  • Виділяйте головні слова на слайді жирним, щоб глядачі відразу бачили основну ідею.
  • Використовуйте зображення, щоб покращити сприйняття. Зображення повинні легко читатися навіть з великої відстані, тому вони не повинні містити багато дрібних деталей. Краще збільшити потрібну вам ділянку зображення і зробити її більше - на великому екрані навіть пікселізация не дуже помітна.
  • На останньому або на першому слайді вкажіть ваші контакти. Особисто я об'єдную цей слайд зі слайдом із заголовком "Питання до доповідача". Поки йдуть питання, слухачи можуть записати ваші контакти.
  • Добре дати можливість слухачам розуміти, на якому етапі знаходиться ваша доповідь. Для цього можна використовувати зміст, нумерацію слайдів або щось типу хлібних крихт де-небудь у шапці або в футері.
  • Намагайтеся давати не більше 5-6 рядків тексту на слайді. Це допоможе зберегти великий шрифт тексту і полегшить сприйняття слухачами. Якщо тексту багато - розбийте на кілька слайдів.
  • Не варто без необхідності використовувати анімовані зображення. Бувають випадки, коли вони полегшують сприйняття, але це дуже рідко.

Поведінка під час доповіді

Що не варто робити?

  • Тримати руки в кишенях.
  • Занадто сильно жестикулювати. Так само як і не жестикулювати зовсім.
  • смикати щось у руках - це відволікає слухачів.
  • Намагайтеся контролювати час, щоб зберегти динаміку доповіді і не виходити за ліміт часу.
  • Намагайтеся не читати з паперу і не читати все, що написано на слайді. Слайди - це допоміжний елемент, який повинен вам допомогти донести ваші думки до людей.
  • Якщо щось пішло не так - не потрібно бентежитися. Це буває у всіх без винятку. Важливо, як ви себе поводите в цій ситуації! Постарайтеся звернути все це на жарт або просто проігнорувати (не коментуючи) ситуацію.
  • Якщо під час доповіді люди задають питання і це вас збиває, то намагайтеся відкласти відповіді на питання на кінець доповіді. Якщо ви відчуваєте, що зможете добре відповісти і питання дійсно доречне і дозволяє прояснити ситуацію - можна відповісти на нього одразу.
  • Не варто дивитися в одну точку або поверх залу. Дивіться в очі людям!
  • Не варто відповідати на питання, метою яких не є прояснення теми або уточнення. Це можуть бути провокаційні питання або питання, що відводять від теми. Якщо вам поставили складне питання (важке, з глузуванням, з провокацією) варто запропонувати це обговорити після доповіді. Швидше за все людина до вас не підійде взагалі, тому що його цікавила реакція залу на його випад. Якщо ж підійде, то ви зможете з нею спокійно порозумітися без зайвих слухачів.
  • Не варто вирішувати особисті проблеми слухачів під час доповіді. Питання можуть бути пов'язані з тим, що робить або буде робити людина, але це нецікаво іншим людям. Краще запропонувати обговорити після доповіді, якщо у вас є на це час і бажання.

Що потрібно робити?

  • проговорити доповідь перед дзеркалом
  • Роздрукувати вашу доповідь. Це може бути структура доповіді або слайди з примітками. А може бути просто картка з ключовим словом, яке допоможе вам згадати, про що треба говорити. У будь-якому випадку, корисно мати ці матеріали під рукою, але читати з них не варто.
  • Перевірте, скільки часу займає ваша доповідь - засічіть час і прочитайте ваша доповідь.
  • Постарайтеся тримати візуальний контакт зі слухачами. Це важко. Не вибирайте одну людину - це буде його напружувати. Замість цього - спілкуйтеся з усім залом.
  • Будьте ввічливі. Звертайтеся до людей на "ви" і не забувайте дякувати своїм слухачам.
  • Що стосується труднощів з апаратурою - варто попросити допомоги у нашого helpteam'а або навіть у залу. У цьому немає нічого поганого. Чим швидше буде виправлена ​​проблема, тим краще.

 

Корисні посилання

Для того, щоб зробити свою доповідь краще, рекомендую ознайомитися з:

Відео:

Текст:

Ми в СоцМережах

Сайт Спільноти

Золотi спонсори

Срiбнi спонсори

Бронзові спонсори

Community спонсори